10 Şubat 2011 Perşembe

Türkiye’de yaşamak, Avrupa’da yaşamaktan güzel!..

İki yüz seneyi aşkın bir zamandır devam eden Avrupa hayranlığı ve bugün geldiğimiz nokta… yazık…
Avrupa’ya gittim ve yerinde inceledim, bizzat yaşayarak gördüm. Burada yaşamak oralarda yaşamaktan çok daha güzel.
Çünkü orada müthiş bir baskı hissediyorsunuz. Her şey kurallara bağlanmış ve insan da sanki robottur. İnsanlar arası ilişkilerde de bu soğukluk hissediliyor. En küçük bir hatada ceza hazır. Etrafınızdaki insanların her an sizi şikâyet edebileceği ihtimâli sizde rahat ve huzur bırakır mı?
Gurbetçilerimiz ile görüştüm. Artık onlar gurbetçi olmaktan çıkmışlar. Zira, oraya yerleşmişler ve oraları vatan edinmişler. Hiç birisinde geri dönme niyeti görmedim.
Dil problemleri yok. Özellikle okul çağı çocukları kendi aralarında oranın dilini konuşuyorlar. Demek Türkçe onlar için yabancı dil gibi.
Elbette ben dindar aileler ile görüştüm, onlara misafir oldum. Haremlik, selamlığa çok dikkat ediyorlardı. Bu konuda onları çok tebrik ediyorum. Ayrıca çok ta misafirperverler.
Şahsen ben, Avrupa’da yaşamanın bir cazibesini göremedim. Buradaki hayat standardımız oralardan geri değil. Bizim marketlerimiz onlarınkinden çok daha güzel. Orada olup ta burada olmayan neredeyse yok denebilir. Giydiğimiz elbiseler, kullandığımız arabalar, oturduğumuz evler onlardan geri değil, peki geriye ne kaldı?  
Elbette her şey aynı olacak değil. Oraların bazı avantajları, buranında kendine göre avantajları var. Mesela, orada hayat çok pahalı. En az buraya göre iki kat pahalı. Bazı şeyler biraz ucuz olabilir amma, çok şeyler burada daha ucuz. Adam 600 Euro kira veriyor. 1200 YTL eder. Düşün bakalım. Kazandığının nerede ise yarısı. 
Şehirler arası yollar hep otoban, hızlı trenler var ve bizimki gibi şehirler arası yolcu taşıyan otobüsler görünmüyor. Gerek te yok. Ülke sakin. Bizdeki gibi her an yeni bir kriz çıkabilir endişesi yok. Bu da hayatın heyecanını yok ediyor. Bizim ülke hareketli. Her gün yeni bir olay. Herkesin merak edecek, konuşacak şeyleri oluyor. Oralarda halkın bir bölümü tehdit olarak görülmüyor. Dolayısıyla ülke ekonomisini batırma pahasına yanlış hareketler yapılmıyor. Onların korunması gereken Laik’likleri de yok. Onun için memleket için daha ne yapabiliriz diye düşünüyorlar. Adam rüzgarı çok olan yerlere büyük pervaneler dikmiş. Onunla elektrik üretiyor. Temiz ve hiç masrafı olmayan bir enerji. Bizim ülkemizde devamlı rüzgar esen yerler yok mu? Var amma sıra ona gelmiyor ki.. Sonrada ekonomi alt üst oluyor ve Avrupalıların kapısında el açmak zorunda kalıyoruz. Aslında devlet de, kanunlar da insanın refah ve huzuru için değil mi?
Onlar güzel yollar yapmışlar, hızlı trenler çalışıyor, tarlalarında çeşit çeşit sebze meyve yetiştiriyorlar, yerin 1200 m altından maden çıkarıyorlar, araba yapıyorlar, uçak yapıyorlar ve hakeza. Aslında bizim ülkede de yapabilir, amma… bizim vaktimiz yok. Baksanıza, ülke insanı nelerle meşgul, üstelik haftada bir milyar dolardan fazla faiz ödemekten yatırımlara fırsat olmuyor ki…
Gene de şahsen ben, Avrupa’da yaşamaktansa ülkemde yaşamayı tercih ederim. Evim onlardan geri değil, arabam onlardan geri değil, elbisem, evimin eşyası neredeyse aynı. Amma burada fazladan olarak gürül gürül ezanlar, cami, cemaat, yarı yarıya ucuz bir hayat vs var.
Öyleyse, artık şu Avrupa hayranlığını bırakalım, ülkemizi de daha nasıl güzelleştirebiliriz, onun plânlarını yapalım. Bir birimizi sayalım ve sevelim. Allah’ın emir ve yasaklarına göre bir hayat yaşamaya çalışırsak, şüphesiz çok rahat ve huzurlu bir hayata kavuşabiliriz.



1 yorum:

  1. Cok güzel özetlemissin Kardesim.
    Bende Avrupada Yasiyorum fakat buralar eskisi gibi degil eskilerden birikim icin iyidi fakat artik sadece insanlar karin tokluguna calisiyor o yüzden bizim insanimizin yarisi kesin dönüs planlari yapmakta avrupayi ayakta tutan iki sey var birincisi Halktan yapilan cogu sey gizleniyor ikincisi ise Halk cok Uysal ne denirse onu uygularlar onun disina cikilmaz fakat yukarida belirttigin gibi Insani cok soguktur ayrica bizim üstesinden gelmemiz gereken diger bir unsur ise ne olursa olsun Avrupada Sevilmeyen bir Halk ve yabanciyiz.
    Saygilarmla

    YanıtlaSil