Aslında imam nikâhı, belediye nikâhı, resmi nikâh gibi
ayrı ayrı nikâhlar yoktur. Hangisi olursa olsun dinimizde belirtilen şartlar
yerine getirildi mi nikâh tamamdır.
Ancak, peygamberimiz s.a.v.
ahir zamanda cahilliğin çoğalacağını ve yayılacağını haber vermiş ya …elbette
cahilliğin bu günlerde çok yaygın olması normaldir. Çünkü, bizler ahir zamanın
ve ahir zaman fitnesinin tam ortasında bulunuyoruz. Amma farkında olan kaç kişi
var? Adam Allah’ın emri diyor, ülke yıkılsa başımı açmam diyor, sen de hayran
kalıyorsun, bu Allah’ın emrine olan bağlılığından dolayı. Amma aynı kadın,
giriyor erkeklerin arasına, dinimizde kesin haram olduğu, Allah cc yasak ettiği
halde bütün erkeklerle en küçük bir tereddüt göstermeden tek tek tokalaşıyor.
Şimdi bu, en azından cahillik değil de nedir? İşte ben, yıllardır bunu
söylüyorum. Başınızı açmamak hususundaki
gayret ve fedakârlığınıza hayranım. Peki diğer haramlara sıra gelince onlara
hiç aldırmamanızı ne ile izah edeceğiz?
Nikâh: mihir tespit
edildikten sonra, şahitler huzurunda bu iki kişinin birbirlerini karı koca
kabul ettiklerinin insanlara, topluma ilan edilmesidir. Bu işlem illa imamın
huzurunda olacak diye bir kural olmadığı gibi, illa resmi bir memurun huzurunda
olacak diye de bir kayıt yoktur. Ben, işin resmi tarafını, hukuk tarafını
söylemiyorum.
Nişanlılık döneminde, güya haramı helâli çok düşündüklerinden imam nikâhı kıydırıyorlar. Aslında bu nikâhla onlar karı koca olmuş oluyorlar amma cahil herif, en küçük bir mesele olduğunda nişanı çıkarıp atıyorlar. Peki imam nikâhı ne oldu? Ona önem veren yok ki!.. Yazık..
Nişanlılık döneminde, güya haramı helâli çok düşündüklerinden imam nikâhı kıydırıyorlar. Aslında bu nikâhla onlar karı koca olmuş oluyorlar amma cahil herif, en küçük bir mesele olduğunda nişanı çıkarıp atıyorlar. Peki imam nikâhı ne oldu? Ona önem veren yok ki!.. Yazık..
Demek çeşit çeşit nikâh
yoktur. Mihir tesbit edildikten sonra iki şahidin huzurunda ‘–seni karılığa
kabul ettim, -seni kocalığa kabul ettim’ diyen bir kadın-erkek artık
karı-kocadırlar ve bunun şakası da yoktur. Çünkü Peygamberimiz s.a.v. nikahta
şaka olmayacağını, şakadan bile yapılsa bu nikâhın geçerli olduğunu
söylemişlerdir. Hatta rol icabı, filimler de kıyılan nikâhların bile gerçek
nikâh olduğu hükmü verilmiştir.
Tabii nikah kıyılmakla iş bitmiyor.. Zira artık onlar karı-kocadır. Ayet ve hadisler ile belli olan haklara sahiptirler. Herhangi bir boşanma veya probelm durumunda Allah'ın emir ve ysaklarına göre problemin çözülmesi gerekir. Mesela bir boşanma durumunda kadının haklarının ne olacağı, çocukların kime kalacağı gibi durumlar, dinimizin dediğine göre çözülür. Yoksa sen dinen nikahı kıydır, karı koca ol, sonra da bir problem olduğu zaman hiç dinimiz ne diyor deme, git avrupa kanunlarına göre hareket et.. Bu bir müslümanda olmamalı. Mesela. Allah cc erkeğe dörde kadar evlenme müsaadesi vermiş. Buna karşı olmak, kabul etmemek bir müslüman da olur mu?
Demek iş nikahın resmi mi, imam nikahı mı olduğunda değildir. Nikah kıyıldıktan sonraki haklar, sorumluluklar, herhangi bir ihtilaf durumunda problemin nasıl çözüleceği dinimizde belirtilen şekilde olacaktır. Yoksa dinimizin hiç bir hükmünü kabul etmeden bir problem olduğunda doğrudan avrupa kanunlşarına müracaat edersen ha..imam nikahı kıydırmışsın hada resmi nikah,,, ne fark edecek ki?
Tabii nikah kıyılmakla iş bitmiyor.. Zira artık onlar karı-kocadır. Ayet ve hadisler ile belli olan haklara sahiptirler. Herhangi bir boşanma veya probelm durumunda Allah'ın emir ve ysaklarına göre problemin çözülmesi gerekir. Mesela bir boşanma durumunda kadının haklarının ne olacağı, çocukların kime kalacağı gibi durumlar, dinimizin dediğine göre çözülür. Yoksa sen dinen nikahı kıydır, karı koca ol, sonra da bir problem olduğu zaman hiç dinimiz ne diyor deme, git avrupa kanunlarına göre hareket et.. Bu bir müslümanda olmamalı. Mesela. Allah cc erkeğe dörde kadar evlenme müsaadesi vermiş. Buna karşı olmak, kabul etmemek bir müslüman da olur mu?
Demek iş nikahın resmi mi, imam nikahı mı olduğunda değildir. Nikah kıyıldıktan sonraki haklar, sorumluluklar, herhangi bir ihtilaf durumunda problemin nasıl çözüleceği dinimizde belirtilen şekilde olacaktır. Yoksa dinimizin hiç bir hükmünü kabul etmeden bir problem olduğunda doğrudan avrupa kanunlşarına müracaat edersen ha..imam nikahı kıydırmışsın hada resmi nikah,,, ne fark edecek ki?
İşte dini bilgiler açısından
son derece cahil olan toplumumuzda maalesef çok yanlış işler olmaktadır, amma
kimin umurunda…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder